Blog Berita Online: 10 Terbunuh Dalam Nahas Bas Pelancong

Blog Berita Online
10 Terbunuh Dalam Nahas Bas Pelancong
Jul 4th 2012, 04:36

Seorang pelancong India antara 10 penumpang yang mati dan beberapa warga asing cedera selepas sebuah bas merempuh tiang elektrik di selatan Bangkok semalam, kata polis.

Bas pelancong itu dalam perjalanan dari Bangkok ke pusat peranginan popular Phangan merempuh tiang elektrik itu sebelum terbalik pada awal pagi, menurut siasatan polis.

Siaran televisyen menunjukkan penduduk tempatan mengangkat mangsa yang cedera dan terkorban keluar dari bas di daerah Kanchanadit di wilayah Surat Thani, 650 kilometer dari Bangkok.

"Seramai 10 orang mati ditempat kejadian iaitu lima lelaki dan lima wanita serta 17 lagi cedera," kata pegawai polis daerah Kanchanadit, Superintendan Suriya Nakkeao.

"Saya dapat mengesahkan seorang pelancong India terbunuh," katanya.

Pegawai polis pelancongan Surat Thani mengesahkan jumlah kematian itu sambil menambah "dua rakyat Brirain, dua warga India dan dua dari Luxembourg" antara 17 yang cedera parah.

Phangan adalah pulau peranginan di Teluk Thailand, berjiran dengan Koh Samui yang menarik ribuan pengunjung menyertai parti bulan penuhnya yang popular. Imej mesra pelancong Thailand tercemar baru-baru ini ekoran satu siri kematian pelancong, termasuk pembunuhan seorang ejen pelancongan Australia di Phuket pada 20 Jun lalu dalam percubaan ragut.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Blog Berita Online: 10 Terbunuh Dalam Nahas Bas Pelancong"

Labels