Terbaik.my: Lelaki amuk di kedai telefon

Terbaik.my
thumbnail Lelaki amuk di kedai telefon
Jul 4th 2012, 07:16

Seorang pelanggan yang berang merosakkan sebuah kedai telefon bimbit di bandar raya ini ketika bertengkar mengenai bayaran balik kontrak telefon bimbit, Beberapa pelanggan yang terkejut merakam tindakan Jason Codner, 42, dari Salford di telefon bimbit mereka ketika dia merosakkan barangan di dinding dan menyembur alat pemadam api dalam kedai T-Mobile di bandar raya ini,
BANDAR RAYA MANCHESTER: Seorang pelanggan yang berang merosakkan sebuah kedai telefon bimbit di bandar raya ini ketika bertengkar mengenai bayaran balik kontrak telefon bimbit.

Beberapa pelanggan yang terkejut merakam tindakan Jason Codner, 42, dari Salford di telefon bimbit mereka ketika dia merosakkan barangan di dinding dan menyembur alat pemadam api dalam kedai T-Mobile di bandar raya ini.

Rakaman itu yang kemudian muncul dalam YouTube, menunjukkan lelaki pertengahan usia merosakkan ruang pameran kedai ketika pekerja kedai tercengang seakan tidak percaya melihat tindakannya itu. Dengan memakai kemeja dan jeans, Codner mengambil semua stok telefon bimbit dari dinding dan menterbalikkan meja.

Keadaan kacau-bilau itu berterusan selama beberapa minit hingga seorang daripada pekerja kedai membuat panggilan daripada telefon bimbitnya dan pengawal keselamatan pusat beli-belah tiba di kedai itu sejurus kemudian.

Seramai lima pegawai polis bertubuh sasa juga muncul beberapa saat kemudian dan Codner sambil tersenyum memberitahu mereka, dia baik-baik saja. Polis kemudian menahan dan membawanya keluar selepas memberitahu orang ramai supaya meneruskan aktiviti mereka.

Seorang pengguna YouTube berjenaka: "Saya harap dia tidak meremukkan telefon bimbitnya untuk panggilan penting terakhir itu!" Seorang lagi menulis: "Saya rasa dia bertelingkah mengenai elaun panggilannya. Dia menangani T-Mobile dengan gaya Manchester." Jurucakap T-Mobile yang mempunyai slogan "Hidup Untuk Berkongsi" berkata, syarikat itu sedar dengan rakaman video berkenaan dan sedang menyiasat insiden itu.

Menurutnya, ada tujuh pekerja dan beberapa pelanggan lain di kedai itu ketika insiden, tetapi mereka berjaya melarikan diri tanpa sebarang kecederaan.

"Insiden di kedai itu tentunya menyedihkan pekerja kami.

"Ketika kejadian, semua pelanggan dan pekerja dibawa keluar dari kedai secepat mungkin dan polis dihubungi segera bagi menangani insiden itu.

"Pelanggan berbalah mengenai bayaran balik yang tidak dapat kami berikan kerana jelas ia di luar syarat dan terma dinyatakan.

"Kami masih mentaksirkan kerosakan dan akan membuka semula kedai secepat mungkin. "Kami tentunya akan terus berusaha untuk memastikan keselamatan kepada pekerja dan pelanggan kami kerana ia perkara penting dalam setiap waktu." Sementara itu, jurucakap Polis Manchester berkata, mereka sedar dengan insiden Sabtu lalu itu dan Codner didakwa atas kerosakan jenayah dan melakukan serangan awam.

Dia dijangka muncul di mahkamah magistret Salford dan Manchester pada 30 Julai depan. - DM

Sumber : Hmetro


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Terbaik.my: Lelaki amuk di kedai telefon"

Labels