Blog Berita Online: Sinopsis Saleha – Cerekarama TV3

Blog Berita Online
Sinopsis Saleha – Cerekarama TV3
Jul 4th 2012, 16:23

Satu lagi telemovie hebat akan ditayang di Slot Cerekarama TV3 pada 7 Julai ini. Tajuknya Saleha lakonan hebat Tasha Shilla. Watak Tasha Shilla kali ini amat mencabar kerana dia akan melakonkan watak gadis istimewa. Jangan lupa untuk meyaksikan telemovie Saleha di Slot Cerekarama hari Sabtu, 7 Julai 2012 pukul 10 malam di TV3.

Sinopsis Drama SalehaSaleha seorang gadis yang terencat akal dan berfikiran seperti kanak-kanak, selalu berangan untuk menjadi seorang pengantin. Dengan siapa dia dikahwinkan tidak pernah menjadi soal, yang penting baginya menjadi seorang pengantin.

Dia gemar memakai cucuk sanggul, ‘veil’ panjang, bersolek, bersongket dan berinai persis macam pengantin. Dia gemar berangan duduk di pelamin dan ditepung tawar. Nasib Saleha sering dirundung malang. Ibu bapanya meninggal dunia ketika usianya 17 tahun akibat kemalangan.

Sejak itu Saleha dipelihara oleh Mak Long dan Pak Longnya yang menyayangi Saleha. Rumah yang didiami Saleha telah diwasiatkan oleh ibu bapanya untuk sesiapa yang menjaga Saleha di rumah itu. Mak Long mempunyai anak bernama Esah yang tiga tahun lebih muda dari Saleha. Esah menjadi teman Saleha dan melayan segala karenah Saleha selama ini.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Blog Berita Online: Sinopsis Saleha – Cerekarama TV3"

Labels